۰

نشان دادن واقعیت شهادت راه تبلیغ جهانی اسلام و انقلاب

سیاسی - اجتماعی

نشان دادن واقعیت شهادت راه تبلیغ جهانی اسلام و انقلاب
یاداشت استاد قنبریان: نشان دادن واقعیت شهادت راه تبلیغ جهانی و صدور انقلاب

راه سوم: شاهکار مثل شهید حججی!

🔷 درتحلیل هفته ی پیش (برای مشاهده تحلیل قبلی اینجا کلیک کنید) خواندی که برای جذب همه به امام وشهدا وانقلاب واسلام دو راه پیش پاست که یکی:
خوانش حداقلی از اینها وبریدن جهات ارزشی وایدئولوژیک ودشمن ساز از آنهاست که البته جذب شده به اینها را درحد یک تماشاگر و توریست پایین می آورد.

🔷 پس از آن تحلیل، اتفاقی ایران را لزاند که انگار نقض تحلیل ما شد: شهادت محسن حججی!
همه جذب شدند از هر صنف وقشر بدون اینکه قرائتی سکولار از شهادت اوشود وبه حداقلها بسنده شود! برعکس حداکثری ترین خوانش شد. همه بدون هیچ پیوست وتفسیری از آن عاشورا فهمیدند. همه عزت در سایه مقاومت وشهادت فهمیدند و...!

🔷 باید اعتراف کنم راه سومی هم بود که از آن غافل بودم: شاهکار یک شهید!
البته این هنر خوانش جامعه نیست که از یک حادثه دهها امر قدسی ومتعالی می فهمد این هنر آن شهید است که با همکاری خدایش ،شهادت خویش را طوری طراحی میکند که در عین جذب همه با بالاترین سطح بصیرت وهم عواطف، هیچیک از اصول مقدس خویش را هم کاهش ندهد!
خوب نگاه کنید:
🔸کشته شدن محسن در سوریه است نه ایران.
🔸برای دفاع از حرم و به زعم بعضی سوریه بود نه وطن!
🔸پس از عقب راندن داعش وبمثابه انتقام داعش از ما بود نه برعکس!
🔸و...

🔷 از کشته شدن در این فضا میشود "افسوس" هم خوانش کرد که چرا جوانان وطن را برای سوریه واسد به خطر می اندازیم؟! حرفهائی که در محافل رسانه ای غریب نیست . اما چرا اینباردر شهادت محسن هیچکس چنین نگفت؟! حتی "نه غزه نه لبنانی ها" هم آمدندو شهادت محسن را با "غرور" استقبال کردند نه "افسوس"!
نظام وسپاه برای این اعزامها زیر سئوال نرفت بلکه هزاران عزم جدید بین دوردست ترها پدید آورد!

🔷 این هنر محسن بود. همه ی شهادتش که با یک کلیپ و عکس(معروف به سلفی عزت) به ما منتقل شد، اینقدر شاهکار بود که چاره ای جز همان خوانش -که شهید قصدش را کرده بود- برای کسی نگذاشت. 1400سال سابقه ذهنی از عاشورای مقدس را دریک ملت مجسم کرد. حتی آنها (نادرا) که با واقعه عاشورا پیوند عاطفی بالا نداشتند هم عزتمندی عاشورا را در تابلوی محسن دیدند وپیام عاشورا را پس دل دادن به سلفی محسن، تلقی کردند!

🔷 نمی شود این شاهکار هنرمندانه را بریده از عقاید و ایدئولوژی ای که زمینه آن تصویر است خوانش کرد. دیگر اثبات اینکه حضور در سوریه دفاع از حرم وحریم است و بالتبع دفاع از وطن بی نیاز از بیان شد چون عاشورا را جلوی چشم نابیناترین آورد. واقعا شهید هنرمند است و البته بعضهم فضلنا علی بعض!

🔷 پس راه سوم این است: بجای حرف زدن از شهید، امام، اسلام و انقلاب به گونه ی اول، واقعیت شهادت را با مخلصین وفداکارانی تجدید کنیم به گونه ای کاملا هنرمندانه که از آن جز ایدئولوژیک ،قدسی، ارزشی ودشمن دار نتوان خوانش کرد ودر عین حال همه ی جامعه را هم جذب کند! خداوند قول داده است با مشتاقان شهادت ومستشهدین در اینباره همکاری کند(111/توبه ، 170/آل عمران)

🔷 همانطور که با "بهشتی" همکاری کرد با "غواصان دست بسته" همکاری کرد با "محسن حججی "همکاری کرد و با...
راهشان پررهرو باد!

📝 محسن قنبریان  96/5/27

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی