۰

جلسه پنجم سخنرانی عرفان و برائت از استاد قنبریان

سخنرانی

جلسه پنجم سخنرانی عرفان و برائت از استاد قنبریان

جلسه پنجم سخنرانی عرفان و برائت از استاد قنبریان


برای دریافت فایل صوتی اینجا کلیک کنید

♦️گذر سالک از ملکوت یعنی چه؟
✅ملکوت،باطن عالم است.همانطور که روح،باطن توست.روح عالم متناسب با خودش میخواهد.عالم متناسب با روح، همان ملکوت است.ریاضت شرعی و سیرو سلوک کارش این است که حواس ترا از شنیدنیهاو دیدنیها برداردو به باطنت جلب کند.همه عارفان هم آمده اند متذکر همین نکته شوند.

♦️اگر کسی اهل برائت از دشمنان خدا باشدو البته اهل عمل به احکام و اخلاق و عقاید درست هم باشد و دوستی خدا و اولیاء خدا را هم داشته باشد مسیرش ملکوت علیاست و میتواند درک عالم ملکوت کند.اگر دوستی و محبت اولیاء ا...بوداما برائت نبودترا در ملکوت سفلی میفرستد.

❌این فهم غلط است⬅️ که هرکس آدم بدی بوداصلا مکاشفه ومشاهده ندارد.از قضا بدترین آدمها هم مکاشفه دارنداما مکاشفه شیطانی❌

⁉️اگر کسی برائت نکرد چه میشود
✅نقش برائت در سلوک:مثالی از غزالی⬅️ غزالی استاد اخلاق است کتابی داردبنام اخلاق و معارف احیاء العلوم که کتاب مرجعی در جهان اسلام است و کتابی داردبنام مکاشفةالقلوب که در مباحث عرفان است.ایشان تک تک مباحث اخلاقی ومعارفی را بررسی کرده اما برائت ندارد.در کتاب احیاء العلوم دارد: 👈لعن مسلمان جایز نیست و
یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای او به قتل حسین،سوءظن به مسلمان است و به حکم کتاب و سنت حرام است....اگر فرضا ثابت شد چنانچه اشاعره میگویند قتل مسلمان موجب کفر نیست.ممکن است قاتل فرضا یزید باشد ولی اگر توبه کرده و بعد مرده لعن او جایز نیست مانند کافر که اگر توبه کند لعن او جایز نیست و معلوم نیست که یزید از قتل سید الشهدا توبه نکرده پس لعن چنین مسلمانی جایز نیست و  ......و ترحم بر یزید جایز است بلکه مستحب است و بلکه او داخل در عموم <<اللهم اغفر للمومنین والمومنات>> است و یزید مومن بوده(احیا العلوم ج 3 ص106 با تلخیص) جایی دیگر ادعای رویت خدا را دارد و شک دارد خداست یا شیطان؟بعد از او میپرسد او میگوید خدا هستم و قانع میشود.
اما اولیاء خدا با تطهیر اعمال و اخلاق و عقاید منطبق بر قرآن و عترت همراه با حب به پیامبر(ص) و ائمه و + تبری از دشمنان خدا به ملکوت علیا راه می یابند.اینها اگر مشاهداتی دیدند مکاشفه شان رحمانی است.چنانچه پیامبر(ص) و ائمه این مشاهدات را داشته اند👈پیامبر (ص) و مشاهده ی بنی امیه به شکل بوزینه.

امام خمینی (ره) که یک فقیه عارف است را بهتر بشناسیم:👇
1_خواب پسر مرحوم آیت اله شاه آبادی درباره ی جنگ تحمیلی وقتی که امام هنوز در ترکیه تبعید بودند...وقتی نصراله شاه آبادی این خواب را بعد ها برای امام در نجف تعریف میکند امام فرموده باشند این اتفاق ها می افتد.ما در سیر و سلوکی که با پدر شما بودیم تمام ماجرا را تا آخر دیدیم.
2_ماجرای پیام برائت از مشرکین سال66(حج خونین)👈صدور پیام اول ذی الحجه 1407،قتل عام حجاج6 ذی الحجه،شروع پیام با آیه ی من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله...(نساء/100)
[اگر کسی از خانه اش مهاجرت کرد برای خدا و رسولش سپس مرگ او را در بر گرفت اجرش با خدای متعال است]
در پیام،بعد از حرف های کلی توصیه هایی دارد.
توصیه ی اول👈برائت از مشرکین اساس توحید است...(زائران عزیز از بهترین و مقدس ترین سرزمین های عشق و شعور و جهاد به کعبه ی بالاتری رهسپار شوند و همچون سید و سالار شهیدان اباعبداله الحسین از احرام حج به احرام حرب و از طواف کعبه و حرم به طواف صاحب بیت و از توضوء زمزم به غسل شهادت و خون روی آورند)👆اینها عرفان نیست؟ مشاهده نیست؟
♦️3_جملات امام درباره ی آمریکا(شیطان بزرگ)امام می فرماید:(در این انقلاب شیطان بزرگ که آمریکاست شیاطین را با فریاد دور خودش جمع میکند و چه بچه شیطان هایی که در ایران هستند و چه شیطان هایی که در خارج هستند جمع کرده و هیاهو راه انداخته است).آیا این فقط تشبیه است؟یا در مشاهده ی رحمانی خودش،شیطان را دیده همانطور که رسول الله بوزینگان را دید.
جمله ی دیگر⬅️ .... در فرضیه ی حج مقام نه یعنی لعن و برائت و مرگ بر همه ی بت هاو طاغوت ها و شیطان ها و شیطان زاده هاست این فلسفه ی حج است و کدام بت از شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار و ...بالاتر است؟برائت یعنی از این ها برائت جستن👆
(امروز عصر شیطان هاست من دارم میبینم دنیا با دست شیطان ها اداره میشود و مستضعفین عالم زیر دست و پا افتاده اند و ... و ما موظفیم قیام برای خدا کنیم با نه بزرگی که به شیاطین انسی و جنی،دیروزی و امروزی گفته میشود)

♦️بعضی وقت ها اولیا خدا با محبتشان به خدای متعال و عمل به تکالیف دینی و لعن و نفرین بر دشمنان خدا مشاهدات رحمانی پیدا میکنند.

⚫️ چنانچه مکاشفه ای برای آقا اباعبداله الحسین در شب عاشورا پیش آمد و حضرت صورت ملکوتی
ماجرای قتلگاه را دید....
السلام علیک یا اباعبدالله

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی