۰

شریعت هندسی (نیاز عاطفی 2)

فرهنگی

شریعت هندسی (نیاز عاطفی 2)

قسمت هفتم شریعت هندسی

نیاز عاطفی (عشق) - بخش دوم

🔷 درجلسه قبل از #دوستی ای که عشقبازی اش راهی معقول داشت سخن گفتیم. اما اگر این دوستی تصاعدی وضربدری در مواردی بود که راهی معقول برای ادامه اش نبود چه؟!!
مثل علاقه مند شدن به زنی شوهر دار یا یک همجنس.

🔶 ادامه علاقه اول موجب #خیانت یا فروپاشی یک خانواده میشود. دوستی افراطی با یک همجنس هم به جائی میکشد که نسبت به او غیرت می ورزد وجلوی دوستی دیگران با اورا میگیرد ومثل یک نامزد با او برخورد می کند این دوستی ها نیز یا به گناه میکشد ویا بعداز طی دوره ای تبدیل به ضد خود میشود وموجب #تنفر میشود.

🔷 واضح است این دو نقطه پاسخ درست برای نیاز عاطفی نیستند وخدای مهربان بخاطر ضررهایش باید از آن منع کند.
چون پیشگیری آسانتر از درمان است مجموعه دستورات الهی دراینباره به گونه ای است که عادتا انسان به این دوستی های افراطی دچار نشود.

🔶 اولین نگاه های خاص که پدید آمد انسان باید مراقب باشد. هرگونه اظهار علاقه به زن شوهردار حتی اگر وعده ازدواج پس از طلاق گرفتن از شوهرش باشد، حرام است.
بخلاف عرف کنونی، دین نسبت به زن شوهردار سخت تر گرفته است تا زن مجرد! چرا که دومی -درصورت باز بودن وتسهیل امر ازدواج- به #ازدواج وزندگی مسئولانه می انجامد اما اولی به خیانت وفروپاشی خانواده.
در رابطه با دوستی همسال وهمجنس نیز توصیه های اکیدی هست که به دوستی افراطی نیانجامد. نگاه از روی لذت ،لمس یا بوسیدن او حرام اعلام شده است. بودنهای شبانه روزی باهم نباید درخلوت باشد (آداب رفاقت نوجوانان باهم فهرست بلندی دارد که اینجا مجالش نیست)

🔷 این دوستی ها اگر خوب مدیریت نشود و به دوستی افراطی بیانجامد یک دوره مهم زندگی نوجوان را تباه می کند. #استعداد های بی نظیر او در معنویت ،علم خواهی وخودسازی و... همه ذیل این دوستی بشکل فریب آمیزی #ارضاء_بدلی می یابد وشکوفائی لازم اتفاق نمی افتد. پس از طی دوره نوجوانی ،خسران وندامت در پی می آید واز آن دوستی هم چیزی نمی ماند

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی