۰

سبک شادی (شادی دسته جمعی و حقیقی)

سبک زندگی

سبک شادی (شادی دسته جمعی و حقیقی)

سبک شادی ( قسمت اول) از استاد قنبریان

👥 شادی یک کار دسته جمعی

🔺شما دوست ندارید روز تولدتان یا سالگرد ازدواجتان در خانواده اتفاقی افتد که موجب غم و غصه برخی شود.
🔺اگر جشن عروسی تان باشد ،در شعاع بزرگتری از فامیل و آشنایان دوست دارید مشکلی پیش نیاید تا نزدیکان شاد بمانند.چرا؟!
چون شادی شما به شاد بودن تعدادی پیوند خورده است وقتی خوب شاد میشوید که عده ای بخاطر شما شاد باشند و شما را در شادی تان همراهی کنند و اصلا برشادی شما بیفزایند. پس شادی یک کار #دسته_جمعی و فرآیندی اجتماعی است.
🔺"بهجت" ، "سرور باطنی" و "نشاط روحی" ، الزاما اینجور نیست. درک نکته ای مطرا ، ارتباط عاشقانه ای با خدا ممکن است موجب اینها شود بدونی که پای غیر در بین باشد اما "فرح و شادی" ، یار و طرف میخواهد .
درک همین اصل ساده موجب میشود برای شاد زیستن حتما دیگران را لحاظ کنیم. این اولین قدم است.
پیامبر(ص) در اینباره فرمود: "مردم ، نان خور خدایند. محبوبترین نزد خداوند کسی است که به این اهل و عیال خدا سود بیشتری برساند و شادی و خوشحالی ای برخانواده ای وارد کند"(کافی /ج2/ص164)


یار و طرف شادی باید #مجازی نباشد!

🔻وقتی شادی یک کار دسته جمعی است و طرف میخواهد ،آنطرف باید واقعی باشد نه مجازی، تا احساسات خاص به او منتقل و از او به ما بازتاب یابد و الا شاد شدن ما مثل حرف زدن باخود درآینه میشود !
بازی فوتبال واقعی و مجازی را مقایسه کنید . میزان هیجان یا تخلیه انرژی و سلامتی محل مقایسه نیست میزان شادی بازیکن در زمین وفضای مجازی چقدر باهم تفاوت دارد؟
شادی بازی واقعی ،واقعی است و وجود دارد ولی در بازی مجازی صرفا یک #هیجان است و شادی ای موجب نمیشود.
🔻مجازی تر شدن حضور ما در عرصه های زندگی ، شاد بودنمان را به مخاطره انداخته است .فضای مجازی بخاطر قابلیت غلو و مبالغه اش ،هیجان انگیز ترند اما شادی آفرینی کمتری دارند.
برای شادی برنامه واقعی بریزید. 🔻"مفاکهه الاخوان" (فکاهی گو و ارتباطات گرم دوستانه) در روایات برای این امر توصیه شده است.
پیامبر بخصوص "بازی با بچه ها ی خانه" و "شاد کردن کودکان یتیم(ناشاد)" را موجب وارد شدن به "خانه ی شادی" در بهشت معرفی کرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی