۰

جلسه اول سخنرانی عرفان و برائت از استاد قنبریان

سخنرانی

جلسه اول سخنرانی عرفان و برائت از استاد قنبریان
جلسه اول سخنرانی عرفان و برائت از استاد قنبریان
(صوت+متن)
 
برای دریافت فایل صوتی سخنرانی اینجا کلیک کنید
 
 گزیده سخنرانی عرفان و برائت
جلسه اول - محرم 94
#استاد_قنبریان

🔹عرفان چیست؟

علامه طباطبایی:
🔹عارف کسی است که خدای متعال را از راه مهر و محبت پرستش می کند نه به امید ثواب و نه از ترس عقاب،و این پرستشی عاشقانه است...🔹

👈عرفان در برابر مذهب قرار نمی گیرد
 بلکه راه و سلوکی است از راههای پرستش.

💠هر کدام از مذاهب خداپرستی هم پیروانی دارند که از این راه سلوک می کنند نه اینکه بگوییم هر عارفی بحق است و هر کس ادعای عرفان کرد راست می گوید اما اینکه یک عده ای دنبال کشف حقایق باشند و بخواهند از ظاهر پدیده ها و ایات به باطن و حقیقت انها برسند این عرفان است
 اما  در مجموع ما مثلا یهودی عامی داریم یهودی عارف،مسلمان عامی داریم مسلمان عارف.💠

عرفان◀️ یعنی پرستش با محبت با جذبه❗️

⭕️اما معما جایی است که می گوییم عرفان تنفر هم دارد و عارف اهل لعن و نفرین است که 99%عرفانهای شناخته شده این حرف را ندارد.⭕️

ملکوت عالم که صلح است و جنگ نیست ، در عالم برزخ جنگ نیست و عارف صلح کل است. شما می گویید برائت داشته باشد؟
❗️❗️بله...شیعه ای که می خواهد عارف باشد و عرفان خود را از اهل بیت بگیرد باید برای ملاقات با پروردگار هم برائت داشته باشد❗️❗️
👈 زیارت عاشورا که زیارتی حماسی عرفانی است این مطلب را تایید کرده حتی برای رسیدن به مقامات دوازده گانه ای که معرفی می کند صراحتا می گوییم به خاطر دوستی با اینها و دشمتی با انها ما را به این مقام برسان
💠«این جان عرفان شیعی است.»

◀️قله های دوازده گانه عبارتند از:
✅1-طلب ثار(خون خواهی)
✅2-وجاهت عندالله
✅3-تقرب الی الله
✅4-معیت با اهل بیت در دنیا و اخرت
✅5-ثبات قدم صدق
✅6-مقام محمود
✅7-طلب ثار با امام هدی
✅ 8-افضل عطا
✅9-مقام صلوات و رحمت و مغفرت
✅10-حیات و ممات محمدی
✅11-شفاعت ابا عبدالله الحسین
✅12_....
«طلب ثار برائت میخواهد»
اما عرفانی که برائت را حذف یا ده درصدی معنا میکندو ولایت را صد در صد ی میکند(ولایت باطنی نه فقط حکومت و سرپرستی)،این عرفان غلط است.❌
عرفانی که تا آخر برائت را بیاورد یعنی عرفان شیعی آن مهم و درست است!!
◀️سه تای اول(طلب ثار،وجاهت و تقرب)بعد از ده لعن و یک برائت الی الله و یک حرب لمن حاربکم آمده.▶️

👈من با حرب با دشمن تو میخواهم به مقام وجاهت عندالله و تقرب برسم!!

👈هفت تای بعدی بعداز "رزقنی البرائة..." شروع میشود:
وقتی روزی من رابرائت کردی◀️ آن وقت این هفت چیز را به من بده:
✅حیات رسول الله،✅مقام محمود،✅مقام صلوات و مغفرت و....
دوتای آخر هم بعد از مشتی از لعن است❗️❗️
لعن ابدی بر بنی امیه ، دعای تضاعف لعن و عذاب بر آنها،صدتا لعن بر آنها ولعن قبل از سجده..❗️
پس◀️قله‌های عرفان تشیع معفوف شده به برائت و این نیاز به فهم دارد که چرا برائت؟؟!!
این حرف ها را روشنفکرها زیاد میگویند که:عارف اهل صلح است و به همه چیز نظر رحمت دارد.عارف و تنفر چرا؟!!
این قرائت روشنفکرانه در جامعه امروز ما خیلی تبلیغ میشود:
میگویند بیایید مردم را عارف کنیم.زندگی را با اسلام عارفانه نرم کنیم.(یعنی اسلامی که برائت ندارد).❗️❗️
⭕️مسأله:
❓این قله‌های کمال شیعه چطوری با برائت قابل کسب است؟

برائت که آدم را کوچک میکند.کینه،کدورت و سیاهی است.اما محبت،ظرف انسان را باز میکند و وسعت میبخشد.عارف دنبال وسعت است.چطوری مقامات عرفانی با کینه و تنفر و لعن جمع میشود؟

در بحث های عرفانی زهاد ثمانیه داریم.
◀️8 زاهد معروف که نمونه و الگوی زهد هستند. 4نفر از آن ها از اصحاب امیرالمومنین ع هستند.

یکی از آن ها خواجه ربیع (مدفون در مشهد) است. او از صحابه ی امیر المومنین بود. و عبادات طولانی و بسیار سنگینی انجام میداد.

و لازم به ذکر است که عرفانِ امیرالمومنین عرفانی است که در جنگ نهروان در یک روز 4هزار نفر را کشته.

◀️خواجه ربیع به همراه 400نفر آمد اما به امام ع گفت:با تمام ارادتی که به شما داریم در حقانیت این جنگ شک داریم و ما را به محلی بفرست که مطمئن باشیم با کفار میجنگیم!!

امام او و سپاهش را به سرحدات فرستاد و او در همان جا ماند و وقتی خبر شهادت امام حسین ع یه او رسید افسوس خورد اما یزید را لعن نکرد . و چند صباح بعد از همان افسوس هم استغفار کرد.

یکی دیگر از این زهاد اویس قرنی بود.

در همان جنگ صفین با 2 شمشیر آمد و خطاب به امام ع گفت:آمده ام خون خودم را نثار شما بکنم و همین باعث شد تعدادی از سپاه معاویه به امام علی ع بپیوندند.

پس باید دقت شود!!خواجه ربیع عارفی بود که از جنگ و لعن و.نفرین گریزان بود اما عارفی مثل اویس با 2شمشیر امده بود.

در کربلا نیز بودند کسانی که عارف بودند اما بدون هیچ شکی جنگیدند و.از دشمنان برائت جستند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی